9.08.2011

Sekadar Peringatan Bersama

Alhamdulillah...imtihan dur thani telah selesai dan sekarang menanti natijah yang tidak tahu apakah keputusannya, hanya doa dan tawakal sahaja.


Sekadar perkongsian yang tidak seberapa ini, ingin dinukilkan betapa kematian itu datang pada bila-bila masa sahaja tidak kira dimana, pada masa bila dan ketika mana kita berada.

Setiap yang bernyawa pasti akan merasai mati, dan setiap yang mati akan dibangkitkan semula pada hari Kiamat untuk dihitung amalan kebaikan dan keburukan ketika kita hidup.

Saat itu pastinya tidak ada sesiapa yang mampu membantu, jika kebaikan itu lebih banyak dari keburukan, pastinya syurga tempat untuk kita dan jika sebaliknya, maka nerakalah tempat kita...nauzubillah, semoga kita tidak termasuk kepada mereka yang banyak melakukan keburukan mahupun kejahatan di dunia menjadi penyebab kita ke neraka, moga saat ini dan ketika ini bilamana pintu taubat masih terbuka, sama-sama memohon keampunan dari Allah dan melakukan sebanyak mana kebaikan dan biarlah penghabisan kita dihadapan Allah nanti dalam keadaan Allah Redha dengan pemergian kita...amiin.

Al-Fatihah buat semua kaum muslimin dan muslimat yang telah awal bertemu dengan Maha Pencipta...Al-Fatihah.

No comments: